دختر فاطمه ام

دختر فاطمه ام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ: إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ* فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ* إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ .
دختر فاطمه ام

دختر فاطمه ام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ: إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ* فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ* إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ .

نامت که می آید...

      نامت چه آسان بر لب‏ ها می ‏نشیند و یادت، چه داغ ‏ها بر  دل ها می‏ نشاند؛

 نامت که می ‏آید،  ذهن ها لحظه های درنگ را می ‏دوند و... می ‏روند به کوچه‏ ای گم شده و متروک و تنها انگار می ‏بینند تو را؛ با جامه‏ ای رنگین و سرخ فام، از خون و خاک. بازویی کبود ـ که هماره بوسه‏ گاه پدر بود

     نامت که می‏ آید، فرشته‏ ها می‏ آیند که به شاعران الهام دهند، تا از تو حرف بزنند. بَعد، شعرها را می‏برند به آسمان. خاک، حرفِ تو را نمی ‏زند و خاکیان. اصلاً نمی‏ توانند از تو حرف بزنند. فقط می‏ مانند چاه ‏ها، که آنها را هم، علی علیه‏ السّلام هم‏رنگ آسمان‏ها کرد. این همه، نشانِ توست، اما تو مثل این‏ها نیستی!


نامت که می ‏آید، آفتاب، شرمنده می‏ شود و خاموش... .

 

آغاز عملیات خیبر


عملیات خیبر عملیات تهاجمی نظامی نیرو های مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به‌صورت مشترک توسط سپاه پاسداران (در منطقه هورالعظیم) و نیروی زمینی ارتش (در منطقه زید) و نیز با پشتیبانی هوانیروز ارتش ونیروی هوایی ارتش، اجرا گردید.این عملیات در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۲ آغاز شد و پس از ۲۰ روز نبرد خونین، در ۲۲ اسفندماه ۱۳۶۲ با اشغال جزیره مجنون توسط نیروهای ایرانی و با بجا گذاشتن ۱۵ هزار نفر کشته و زخمی از نیروهای عراقی و ۳۰ هزار کشته و زخمی از نیروهای ایرانی، به‌پایان رسید.در این عملیات همچنین ۲ فرمانده ارشد سپاه پاسداران؛ محمد ابراهیم همت؛ فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله وحمید باکری؛ جانشین فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا، کشته شدند.عملیات خیبر بخشی از تهاجم نیروهای مسلح ایران در جریان نبرد نیزار ها محسوب می‌شود.



منبع: ویکی پدیاhttps://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%D8%AE%DB%8C%D8%A8%D8%B1