دختر فاطمه ام

دختر فاطمه ام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ: إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ* فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ* إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ .
دختر فاطمه ام

دختر فاطمه ام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ: إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ* فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ* إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ .

معرفی خود و پیامبر اکرم



حضرت زهرا سلام الله علیها در یکی از خطبه هایشان می فرمایند:

ای مردم! بدانید که من فاطمه هستم و پدرم محمد است که درود خدا بر او و خاندانش باد.  دوباره می گویم و پیش از این هم گفته ام. هرگز سخنی نادرست نمی گویم و در کار هایم  از حق فاصله نمی گیرم. پیامبری از خودتان به سوی شما آمد که بر او دشوار است شما در دنج بیفتید؛ به (خیر و صلاح) شما بسیارعلاقه مند است، و نسبت به مؤمنان ، دلسوز و مهربان می باشد.



صحبت کردن از درون رَحِم!




سوال:
آیا صحبت نمودن حضرت زهرا از درون رَحِم، با مادرشان حضرت خدیجه صحیح است؟ چطور امکان دارد؟!

پاسخ:
این امر، یک مسأله طبیعی نبوده بلکه معجزه بوده است و اختصاص به حضرت زهرا سلام الله علیها هم نداشته، بلکه دربارۀ بسیاری از ائمه طاهرین علیهم السلام و از جمله امیرالمؤمنین علیه السلام نیز نقل شده و معجزه، امکان ذاتی و امکان وقوعی دارد.

منشا خلقت حضرت زهرا سلام الله علیها




سوال:این مطلب که میفرمایند:« منشأ خلقت حضرت زهرا علیها السلام رُطب (خرما) و سیب بهشتی است » یعنی چه؟

پاسخ:
این قضیه از خصوصیات و امتیازات حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ که به پدر بزرگوار ایشان امر شد چهل روز از مردم کناره گیری کردند ودرغار حراء به ریاضت دینی و عبادت مشغول شدند و پس از چهل روز، جبرئیل امین از عالم غیب برای آن حضرت و خدیجه رطب و سیب بهشتی آورده و آن دو بزرگوار تناول فرمودند و نور حضرت زهرا سلام الله علیها از پیامبر صلی الله علیه و آله به خدیجه علیها السلام منتقل گردید.
بحار الانوار، ج8، ص188

روز اول ماه رجب


این روز، روز شریفى است و برای آن چند عمل ذکر شده است:

1- روزه .
روایت شده که حضرت نوح (علیه السلام) در این روز به کشتى سوار شد و به کسانى که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود .


2- غسل .


3- زیارت امام حسین علیه السلام.

از امام جعفر صادق(علیه السلام) روایت شده است که: هر کس امام حسین (علیه السلام) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد. البته قابل ذکر است که زیارت از راه دور هم مورد قبول است ان شاء الله.

 

منبع:https://www.beytoote.com/religious/grateful/works-month-rajab.html

ولادت امام محـــــــــمــــد باقــــر علیه الســـــلام


امام محمدباقر علیه‌السلام، امام پنجم شیعیان بنا به روایتى در اول ماه رجب و بنا به روایتی در سوم صفر سال 57 در مدینه منوره دیده به جهان گشود. در تقویم جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 1 رجب به عنوان روز ولادت آن حضرت ثبت شده است.